2016 Uge 9

Jakobsen i Abu Dhabi

Under stjernerne på en mørk nattehimmel kører vi hjem fra en hyggelig aften i ørkenen. Nora sover og vi visker for ikke at vække hende. Hun faldt i søvn i sin klapvogn og gik dermed glip af mavedansen. Henriette og Morten har besøg af deres gode ven Janne, og de tre startede med en ATV- tur, og derefter satte vi os og nød stemningen og en traditionel arabisk buffet. Det er vores 3. tur til Arabian Night Village.

I går var vi i Dubai hele dagen, vi kørte hjemmefra tidligt for at nå Atlantis til kl. 9:30. Atlantis er et kæmpe hotel der ligger på Palmen (den kunstige ø). På dette hotel er der mulighed for mange forskellige aktiviteter relateret til vand. Mens Nora, Morten, Preben og jeg nøjedes med at se på rokker, hajer og div andre fisk i et stort akvarium, svømmede Henriette og Janne med delfiner. De kom derfra glade over den kæmpe oplevelse det have været for dem.

Derfra tog vi til Dubai mall, hvor Preben og jeg sad ved en sovende Nora, mens de unge tog turen op i Bujr Khalifa. Vi fandt et stille sted, Preben læste og jeg kiggede på mennesker. Jeg er så fascineret over så mange forskellige folk der kan komme forbi på bare en time. Tænk - hver med deres historie.

Vi har lige holdt en pause og set på stjerner. Janne udtrykker at det er ligesom hjemme i Ballum. Hvortil Morten siger at hun har et "pladder-romantisk" syn på Ballum. Både Janne og hendes kæreste og Henriette og Morten snakker om hvor de skal bo engang, men ingen af dem kunne nu tænke sig at bo i Ballum. Jo i et sommerhus, er pigerne enige om kunne være hyggeligt.

Tænk en kontrast fra Dubai i går, med lys, tårnhøje bygninger, masser

af mennesker, 6 sporede motorveje, biler og et hektisk liv, og så aftenen efter at være i stilhed og mørke omgivet af millioner af stjerner.

Janne kom tirsdag aften og rejser hjem igen natten til tirsdag i næste uge. Henriette og Janne har selv taget på ture i ugens løb, mens Morren har passet sit speciale og Nora. Og jeg har fået lov til at være farmor på deltid. Det vil sige at jeg har sunget, leget, givet mad og puttet hende, men den daglige og fantastiske svømmetur tager Morten sig af. Det er sådan en far/datter ting af de helt særlige. Begge er vilde med det. Sjovt med sådan en "vild" far.

Det er så hyggeligt at have Janne her også, herligt at hører pigernes sønderjyske dialekt, og bare dejligt at de hygger sig. Henriette og Janne har kendt hinanden siden børnehaven.

Morten står for aftensmaden hver dag, handler ind og tilbereder. Vi har lavet en arbejdsfordeling, han står for maden og jeg leger med Nora. Hvis hun da ikke lige skal være hos sin skønne mor. Heldigvis har vi endnu en uge sammen.

Preben passer sit job, men nyder aftnerne og weekenderne sammen med os. Egentlig har jeg ikke tænkt på at han har lange dage, men i disse uger gør jeg, da jeg synes han går glip af de skønneste timer med Nora.

Mine morgener starter med at Nora kommer ind til mig i min seng, så ligger hun og kigger på mine billeder på væggen, og vi får os en "klog" snak og en lille sang fra de varme lande.

Det er da den mest fantastiske måde at starte dagen på. Jeg er heldig og er bare taknemmelig og glad.

"Hvordan staver man til kærlighed" spurgte Grisling? "Man staver det ikke... man føler det ." svarede Peter Plys.

Rigtig god uge til Jer alle sammen.