2015 Uge 41

Jakobsen i Abu Dhabi

Så sidder Preben og jeg i bilen på vej hjem fra Dubai, lørdag aften kl.. 23.00. Vi har lige afleveret Rikke og hendes veninde Christina i lufthaven, de flyver hjem i nat og lander i København i morgen tidlig. Så er den uge bare gået. Det har været så godt med liv i huset, gode samtaler og gode grin. Preben passer sit arbejde fra kl. 7 til 16.30, men jeg har haft glæde af pigernes selskab fra morgen til aften. Nogle dage er de taget på tur uden mig, og så har jeg passet min zumba.

En aften inviterede vi Raquel, hun ville så gerne hilse på vores gæster. Det blev en hyggelig aften hvor vi spillede spil, grinede en masse og snakkede om vores landes traditioner. F.eks kendte hun ikke til kagemænd og koner, og at man skulle skrige når man skar halsen over på kagen. Når man sådan fortæller det, er det da også en mærkelig ting at gøre sammen med børn.

Forleden kørte vi 90 km ud i ørkenen, så pigerne fik en fornemmelse af en "rigtig" ørken. På vejen derud besøgte vi et bilmuseum. En sheik har samlet på biler fra hele verden, og bygget sig en hal langt ude i ørkenlandet. Og der var bare mange biler. Han har nok tjent godt på sine oliebrønde, og har så denne særlige interesse for biler, som han lever fuldt ud.

Preben faldt særligt over en Toyota Landcruiser, nøjagtig magen til den han har kørt rundt i da han var i lærer hos Søren Toft på Langeland. Det fik smilet frem og kaldte nok lige på gode minder.

Det var jo der han og jeg så hinanden for første gang. Godt han kom til Langeland, så jeg kunne få en kæreste for livet.

Pigerne har nydt solen, både ved vores pool og en enkelt dag ved stranden. Det har været lige rigeligt varmt, mest fordi det har været meget fugtigt, hvilket gør at det næsten føles som at være i sauna når vi går ud. Vores pool er heldigvis nedkølet, hvilket gør det forfriskende at få en dukkert, ja faktisk er det bare mest behageligt at være der.

i går aftes spiste vi pizza på det lokale pizzeria med de rødternede duge. Tjeneren kunne kende os, og blev bare glad for at se os igen. Ja - jeg var lige ved at give ham et knus, men da han rakte hånden frem valgte jeg at gøre det samme. Vi har ikke været der det sidste halve år. Nu har vi fortalt ham ar vi kommer igen, med alle vores gæster. Det blev han glad for at høre.

I dag har vi været på vores sædvanlige runde i Dubai, hvilket betyder stop ved Sejlet, en køretur på Palmen og stop ved Hotellet Atlantis. Derfra gik turen ind til Dubai Mall, verdens største Mall med 1200 butikker.

Pigerne tog turen op i Bujr Kalifa, verdens højeste tårn. Bygningen er imponerende med sine 828 meter og udsigtspunktet er 452 meter oppe, på 124. etage. Christiana er ikke så god til højer, men gav udtryk for at hun aldrig vil glemme den oplevelse.

Vores "stam-restaurent" var lukket, men vi fandt heldigvis et fin libanesisk restaurant i stedet. Vi fik mange små forskellige retter, og kunne gå ud og se på Dubai Fountains når det gik igang. Lysshow og springvand i mange forskellige variationer til musik. Det bliver jeg aldrig træt af at se på.

Mange oplevelser og indtryk er det blevet til, håber pigerne kan sove på vej hjem i flyet. Rikke har desværre fået ondt i halsen , og så noget sløj ud her sidst på dagen. Det føles tomt at have sat dem af. Men dejligt at de rejser sammen, og at vi bare har haft en skøn uge med hinanden.

Nu er gæste sæsonen skudt igang.

Her søndag morgen skrev Rikke at flyet desværre er forsinket. De kom afsted kl. 06 i stedet for kl. 02. Det er ikke første gang hun tager herned med ond i halsen og forsinkelser til følge. Øv øv.

Lone og drengene er landet, Preben hentede dem i Abu Dhabi lufthavn her til morgen. Han var lige med hjemme og få morgenkaffe, og smuttede så på arbejde. Lone, Thue, Rune og jeg har nydt en times solskin ved poolen og nu hviler de sig ovenpå nattens flyvetur.

Rigtig god uge til jer alle sammen. Jeg har fået nogle fine billeder af efteråret derhjemme.