2015 Uge 3

Jakobsen i Abu Dhabi

Men der er mange mere eller mindre pågpende sælgere, så det kræver at man er lidt cool, så man venligt men bestemt siger at man ikke vil købe hverken håndtasker eller ure! Vi var selvfølgelig også i Bjur Khalifa ( verdens højeste tårn), og i verdens største Mall, med dens 1200 butikker og et akvarium med hajer.og rokker. Vi sluttede af med at stå på ski kl, 22.30! I Ski Dubai. Der er nemlig åbent til kl. 01.00. Alting er bare stor, større, størst i Dubai.. Ellers er det totalt hyggeligt at Jannie og Kirsten er her. Vi får god mad, og mange gode samtaler. Vi har været omkring mange spændende emner. De fleste aftener har vi siddet på terrassen. Der har også været tid til strandture og afslapning ved poolen. Kun Preben må op hver morgen, og afsted på arbejde!! Det har været så hyggeligt med weekenden her, hvor han har været med os på tur. Han er en god chauffør og guide. I dag har vi været i byen Al Ain hvor første attraktion var en palmelund. Der gik vi tur under grønne dadelpalmer. En flink araberfamilie kom kørende i deres stor 4 hjulstrækker, og da de så os stoppede de. De spurgte smilende til os, og manden fortalte at i denne palmelund, siges det at i der et træer det er 5000 år gamle! Vi spiste en burger på en arabisk cafe, hvor vi var omgivet af mænd det røg på vandpibe. Derfra gik turen til et gammelt fort, som er et levn fra dengang det var vandet man passede på. Der blev vi budt på arabisk kaffe med en dadel til. Vi sluttede turen på bjerget Jebel Hafeet. Jeg har siden vi kom hertil, ønsket at se en solnedgang, hvilket vi så håbede på kunne lade dig gøre i dag. Desværre var det for diset, men det var alligevel en stor oplevelse at tage turen både op og ned af bjerget. Naturen er så storslående, med golde bjergskråninger, utrolige formationer og farver. Bestemt et sted vi må se igen.

Jytte 2015-01-17

Så er det tid til ugebrev herfra. Det bedste i denne uge er, at vi har besøg af Jannie og Kirsten. De kom i søndags og rejser hjem på mandag. Det har igen givet mulighed for skønne ture rundt i Abu Dhabi, Dubai og i dag har vi været i byen Al Ain. Ordet "fantastisk" er blevet sagt mange gange, og særligt Dubai var en stor oplevelse for dem. Vi kørte på den kunstige ø Palme, så Atlantis som er et kæmpe hotel lige ud til den Persiske golf, og badede ved Sejlet (det selvudnævnte 7 stjernede hotel). Vi gik i Dubais gamle bydel, Souken og jeg fik da købt mig et fint håndsyet, meget farvestrålende tæppe med elefanter. Preben er god til at slå en handel af. Særligt krydderimarkedet er en oplevelse, med dets mange dufte og synsindtryjk.